Acta de l’ Assemblea de Socis i Sòcies de l’AMPA del 14 de novembre de 2013
ESCRIT PER La Junta en dijous, de novembre 28, 2013
Acta
de l’ Assemblea de Socis i Sòcies de l’AMPA del 14 de novembre de 2013
Ens reunim a la Biblioteca de l’escola 11 pares i mares i els següents membres de la junta: Mònica Coll, Pepe Ruiz, Rosa López, Michaela Pavlova, Yolanda Pérez, Núria Ballús, Eva Chacón i Susana Salinas.
Ens reunim a la Biblioteca de l’escola 11 pares i mares i els següents membres de la junta: Mònica Coll, Pepe Ruiz, Rosa López, Michaela Pavlova, Yolanda Pérez, Núria Ballús, Eva Chacón i Susana Salinas.
La reunió comença a les 21:40h.
Ordre del dia:
1. Lectura i aprovació de l'Acta anterior.
2. Presentació Junta AMPA i comissions.
3. Balanç curs 2012-2013, presentació i aprovació pressupost 2013-2014.
4. Serveis, activitats extraescolars.
5. Aprovació dels nous estatuts.(es penjaran al blog de l’ampa i hi haurà
una còpia al quartet de l’ampa per poder-los llegir abans de l’assemblea)
6. llibres
socialitzats.
7. Canvi
horari de piscina.
8. Nou
sistema de venda de llibres.
9. Canvi
d’horari a infantil.
10. Voluntaris
per els TSE.
11. Precs i preguntes.
1.
Lectura i aprovació de l'Acta anterior.
Es fa la lectura de l’acta
anterior i s’aprova per unanimitat.
2.
Presentació Junta AMPA i comissions.
Es presenten els diferents
membres de la junta d’aquest curs i s’informa de les diferents comissions que
existeixen i quins membres la formen.
Facilitarem als pares la
informació a través del blog on es penjarà l’organigrama.
3.
Balanç curs 2012-2013, presentació i aprovació pressupost
2013-2014.
S’entrega als assistents una
còpia del pressupost del curs passat i una del curs actual.
S’informa de les següents
qüestions:
·
Hem canviat el model
de pressupost, ja que les dades no es veien molt clares, s’ha volgut fer un
format més clar i senzill on es vegi el que entra el que surt i si és guany o
pèrdua.
·
Tenim un 78% de socis
però que a l’ haver menys famílies els ingressos són inferiors. El 6è del curs
passat era de 3 línies i moltes famílies han marxat del poble.
·
Aquest any no es
podrà fer aportació a l’escola perquè no tenim quasi calers.
·
Fins fa escassos dos
dies no hem sabut quin ha estat el benefici de la venda de llibres i ens ha
anat molt bé, hem guanyat 3626.6€.
·
Un dels gastos
ineludibles és la gestoria, una família de l’escola s’ha ofert a portar-nos des
de la seva a un cost molt reduït, 120€.
·
L’acollida matinal
continua sent deficitària.
·
Aquest any a la festa
de fi de curs es farà servir tot el material que es pugui que ja tenim d’altres
anys per estalviar costos.
·
També s’ha parlat amb
el banc per intentar condicions més bones.
S’aprova per unanimitat.
4.
Serveis, activitats extraescolars.
Aquest curs no han sortit per manca de nens/nenes inscrits les següents
activitats extraescolars:
·
Anglès de 3r a 6è.
·
Belluga’t d’infantil, només hi havia 3 nens.
·
Billar
En teclat només hi ha 3 nens però s’ha mantingut.
Com a novetat d’aquest any s’ha fet una activitat d’escacs. Ens van
arreglar el preu però estem de prova al primer trimestre, ja que s’han donat de
baixa dos nens i no saben si surt a compte ja que el noi que imparteix
l’extraescolar és de Sant Cugat.
S’informa als pares de que si han d’apuntar a un nen o s’ha de donar de
baixa algú s’informi a la comissió, ja que s’ha de coordinar a monitors, profes
i menjador depenent de l’ extraescolar.
Ens disculpem per la duplicitat de rebuts a la remesa del mes d’octubre,
ja que va coincidir la fusió de la caixa penedès amb banc de Sabadell. Es va
arreglar en quant vam ser coneixedors del problema.
S’informa de la intenció de fer extraescolars pels pares, un de ioga, un
de dansa del ventre i un, l’últim trimestre, d’anglès encarat a les vacances.
S’han d’acabar de tancar. Només es faran si hi ha prou inscrits.
Es el primer any que es fa servir
contracte de voluntariat.
Hi ha dos tipus de rebuts, els
que pertanyen a activitats esportives i que per tant pertanyen a la secció
esportiva i els que no es consideren esportives. Cada una es cobra en comptes
corrents diferents.
5.
Aprovació dels nous estatuts.
Els estatuts s’han hagut de
modificar per obligació ja que s’ha modificat la llei de financiació d’Associacions
i Federacions. La Mireia Grau que és coneixedora del tema ens ha fet una breu
explicació. S’aproven per unanimitat.
6.
Llibres
socialitzats
S’explica la problemàtica en que ens trobem, ja que no
hi ha subvencions per aquesta partida i estem buscant la fórmula més adequada
per les famílies, ja que quan es canviïn els llibres no disposarem de calers.
La direcció està fent un recull de propostes, des de l’ampa s’han aportat vàries
idees que actualment es fan servir en altres escoles.
Es donen quatre pinzellades d’alguna de les propostes i
es crea un petit debat de diferents fórmules i facilitats de pagament.
S’informa de que els 3€ els recull l’ampa i no l’escola
per que la subvenció de llibres socialitzats passava per l’ampa i no per
l’escola. La problemàtica que tenim per recollir aquests calers sobretot és per
les famílies no sòcies.
7.
Canvi
horari de piscina.
S’informa del canvi que es farà de l’horari
de piscina. L’escola considera que és una necessitat que els nens/nes aprenguin
a nedar, ja que molts només tenen contacte amb l’aigua en aquest curset. Menys
classes i més espaiades no serveixen de gaire, en canvi si es fa cada setmana
durant tot un curs, s’aprofita molt més. Per tant aquest any s’ha fet un curs
de transició en que 3r (18 classes) i 4t (13 classes) fan natació i a partir
del curs vinent totes les classes les farà només 3r.
Hi ha molts pares voluntaris per acompanyar i
ajudar als nens/nes
8.
Nou
sistema de venda de llibres.
L’Eva, de la comissió de llibres, ens informa
de com a anat la venda de llibres.
·
La nova distribuïdora és Abacus.
·
Ens apliquen el mateix descompte
que apliquen ells als seus socis.
·
S’han demanat llibres per tots
els nens de l’escola, per això, s’ha tingut molta feina per les devolucions.
·
L’Ampa ha tingut molta feina però
molt satisfactòria donats els resultats, ja que s’han fet uns ingressos molt
respectables.
Es demana als assistents quina ha estat la
seva experiència personal davant aquest canvi i es demanen disculpes pels
possibles errors que s’hagin comès.
S’ està treballant per millorar de cara als
cursos posteriors.
Es dona la idea de que podem incloure en cada
comanda un rotllo de folre.
9.
Canvi
d’horari a infantil.
Aquest tema es va parar per el CE.
S’ha creat una comissió que mirarà l’ opinió
dels pares, donada a l’escola a través del paper que es va entregar als pares
per aquesta qüestió. Per ara no hi ha hagut massa resposta.
Aquesta comissió està formada per la Núria
Ballús com a membre de l’ampa, la Michaela Pavlova com a representant dels
pares, l’ Helena Fillat representant dels mestres, la cap d’estudis i la
Directora.
L’escola va informar als pares de la intenció
de fer aquest canvi a les reunions de principi de curs.
La Núria, que forma part d’aquesta comissió, ens
explica que el dia 20/11 hi ha una reunió. Ens llegeix l’ordre del dia.
10. Voluntaris per els TSE.
S’informa de que hi ha 5 pares i mares i 5 nois/ies de
l’institut voluntaris pels tallers de suport educatiu. Es fan els dimecres a
les 17:30h.
11. Precs i preguntes.
La Núria aprofita per comentar vàries coses
als pares assistents:
·
Des de l’ajuntament se li ha
demanat informar de la xerrada sobre la LOMCE que es farà al cívic el dia 4/12
a les 18:30h.
·
Explica que en CE s’ha aprovat
que tots els autocars; piscina, excursions, Aldees... han d’aparcar al pàrquing
de l’ institut. Hi ha hagut una queixa
al respecte d’una mare usuària de l’ autocar que ve diàriament de Gallifa, se
l’ha de derivar al Consell Comarcal que és qui ha posat el servei.
Un pare proposa que,
per evitar els problemes de trànsit a la zona escolar, algun estament
governamental hauria de finançar algun autocar. S’obre un debat en el qual es
parla de que en els temps actuals això no és viable i de que l’ orografia del
poble dificulta la recollida de nens a moltes zones del poble. Per finançar-ho
les mateixes famílies el servei era molt car, ja s’havia mirat feia anys.
·
Pel gran recapte que es farà a
finals de novembre es demanen voluntaris. A la nostra escola es faran recollides
d’aliments en vàries ocasions. Tot el que es reculli es queda al poble. A la
nostra escola hi ha 18 famílies que necessiten aquesta ajuda. En el recollit
l’últim cop només va donar per cobrir les necessitats de 15 dies.
L’obra social de la caixa aporta
neveres i congeladors pel manteniment d’aquests aliments.
·
S’informa de que l’escola posarà
dispensadors d’escuma per rentar-se les mans i uns ambientadors desinfectants
per les males olors.
La Mireia Grau ens comenta que l’ampa ha de demanar els
llibres de la parada de llibres de 6è. Sempre s’ha fet amb comercial Girona
però es proposa que la comissió de llibres faci la consulta a l’ Abacus per si
ens dòna millors condicions o alternatives, ja que ara treballem amb ells. La
comissió de la venda és per 6è.
La Cari té la clau de l’armari de 6è.
No hi ha més precs i preguntes.
La reunió es dona per acabada a les 23:20h.
Etiquetes: Acta de l'Assemblea
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada